woensdag 6 oktober 2010

Feestverwarring

Had ik het een eerder blog al over het Sinterklaas-reclame-boek wat veel en veel te vroeg op de mat ploft, gisteren stond ik ook even met mijn ogen te knipperen van verbazing. Mijn schoonmoeder was hier op bezoek en keek met de kinderen bij onze herfsttafel. Ze was meteen gecharmeerd van onze nieuwste aanwinst; een paddestoeltje van steen van het tuincentrum. Meestal doe ik op de herfsttafel voornamelijk zelfgevonden dingen, maar ons dochtertje zag dit paddestoeltje en was helemaal verkocht, vandaar dat ik voor de bijl was gegaan.

Die middag moest ik nog naar het tuincentrum voor wat houtsnippers voor het konijnenhok en mijn schoonmoeder ging gezellig mee, om ook even te kijken bij de leuke paddestoeltjes. Wie weet kon zij ook nog wat leuks vinden als aanvulling op haar salontafel.

Eenmaal in het tuincentrum viel ik van de ene consuminder-schok in de andere. Bolchrysanten van meer dan een meter doorsnede. Afgeprijsd van 30 naar 15 Euro! Pompoentjes voor meer dan vijf Euro! Wat een geld voor iets dat maar zo kort meegaat. Zelf heb ik tijdens een leuk dagje uit Pompoenen gekochten in een dorp, 6 pompoenen voor maar 2 Euro. Natuurlijk niet echt nuttig, maar wel voor weinig geld wat leuks bij de voordeur. Voorheen had ik zelf een pompoenplant, maar die dingen nemen nu echt teveel ruimte in.
Maar goed. De reis door het tuincentrum ging verder en we kwamen aan bij de hoek waar voorheen de kabouters en paddestoeltjes stonden. En ja hoor, kerstballen. Kerstballen! Op 5 oktober.

Consuminderen is nog nooit zo makkelijk geweest. We zijn het tuincentrum uitgelopen met alleen een zak houtsnippers voor het konijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten