woensdag 22 september 2010

Hoera het is weer september?

Op vier september vier ik elk jaar mijn verjaardag. Als ik zou willen, kan ik dan makkelijk op pepernoten en speculaas trakteren, want in de eerste week van september worden de supermarkten weer bevoorraad met alle Sint-lekkernijen. Maar mijn huis komt het voorlopig nog niet in, veel te verwarrend voor twee peuters.
Ook zijn inmiddels overal weer grote speelgoedboeken op te halen. Het zijn natuurlijk gewoon gigantische reclamefolders gericht op je kinderen, maar ja, speelgoedboek klinkt nou eenmaal meer verantwoord. Als je geen sticker op de brievenbus hebt vallen ze zelfs met een dikke klap achter je voordeur. Fijn, kunnen de kinderen zichzelf nu al gek maken met wensen die de Sint waarschijnlijk liever niet wil vervullen.

Dit blog gaat over vieren. Het vieren van de Nederlandse feestdagen, van Sinterklaas tot Sint Maarten, en het vieren van de belangrijkste dag voor je kind: zijn of haar verjaardag. Over traktaties, speelgoed en goed spelen. Over uitstapjes en natuurlijk over onze feestdagen. Inspiratie heb ik opgedaan als juf in het basisonderwijs en natuurlijk als moeder.
Het is gemaakt als aanvulling op mijn andere blogs; thuis met kinderen en vega met kinderen. Mijn traktaties zijn uiteraard vegetarisch, de tips betaalbaar. Wij zetten ons af tegen hyperconsumptie en proberen te consuminderen. Voor de kinderen brengt dat naar mijn idee veel meer rust, maar ook veel meer plezier.

En.. plezier is natuurlijk het sleutelwoord bij het vieren! Afgelopen weekend (het is nu half september) haalden wij onze kinderen op, na een logeerpartijtje bij opa en oma. Vrolijk verkondigde onze oudste peuter: "Mama, we hoeven niet meer te eten hoor, want we hebben al buikpijn van de pepernoten." Gelukkig hebben ze wel heel veel plezier gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten